
Unikátní pohled na druhou generaci
To, že vietnamskou komunitu u nás už netvoří dávno jen provozovatelé večerek a tržnicových stánků, není žádná novinka. Druhá generace Vietnamců exceluje v různých sférách byznysu, médií, módy, gastronomie a dalších odvětvích. Výjimkou není ani česká filmová scéna, a tak je tu konečně první celovečerní český viet‑film, snímek natočený vietnamskými filmaři, kteří v Česku vyrostli, na základě jejich autentických zkušeností „dětí z tržnice”.
Osm let příprav a karlovarská premiéra
Osm let práce režiséra Dužana Duonga a jeho týmu se poprvé divákům představí na začátku léta během KVIFF, příhodně nedaleko od místa, kde tvůrci vyrostli a zasadili zde i děj filmu. „Jsme moc rádi, že náš film dostal možnost se v Karlových Varech divákům představit. Věříme, že nám reakce diváků dají potřebné sebevědomí jít s filmem dál do světa a ukázat příběhy českých Vietnamců co nejvíce divákům,” okomentoval radost z uvedení na festivalu režisér filmu.

Příběh a témata
Film sleduje osudy vietnamské rodiny z chebské tržnice Dragoun během jednoho turbulentního léta na přelomu milénia – stejné události nahlíží očima otce, mladšího a staršího syna. V napínavém a živelném rodinném dramatu se tvůrci s lehkostí i humorem dotýkají témat, jako je hledání identity či generační neporozumění, a poskytují tak českým divákům jedinečný vhled do života komunity, která tu s námi žije už více než 50 let.

Udržitelný přístup k módě
Zajímavostí filmu je udržitelný přístup ke kostýmům, ten bude představen i během festivalu prostřednictvím unikátní upcyclované kolekce a merche, které vznikají pod taktovkou kostýmního výtvarníka a návrháře Matěje Kačírka: „Na speciální kolekci k filmu jsou použity kostýmy a další materiály, které hrály v samotném filmu. Tím pádem mohou diváci vlastnit přímo upravené kousky, které vidí na plátně. Kolekce je inspirovaná vietnamskou tržnicí a mnou navrhnuté prototypy byly ušity přímo v pražské Sapě.”
Produkce a distribuce
Film vznikl ve společnosti nutprodukce, hlavními producenty jsou Lukáš Kokeš a Dužan Duong, v koprodukci s AZN kru a Jakubem Viktorínem ze slovenské nutprodukcie. Dalšími koproducenty jsou Česká televize – kreativní producentka Helena Uldrichová, společnosti Biofilms a Magiclab. Výrobu snímku podpořili Státní fond audiovize, Slovenský Audiovizuálny fond, Plzeňský kraj a financován byl také Evropskou unií – Next Generation EU skrze Národní plán obnovy a Ministerstvo kultury ČR.