logo

Ofélie OnlyFans: Hra, která odhaluje temné stránky rodiny i virtuální reality

Městská divadla pražská představí 7. června novinku od oceňovaného mladého autora a režiséra Tomáše Ráliše. Hra s názvem Ofélie OnlyFans je současným dramatem o rodině, která právě končí. Režii si vzal na starost sám autor.

undefined

Bang. Tahle rodina právě končí. A Ofi toho má teď tolik. Dotruchlit, dospět. Psychoanalytický horor tohle, fakt. Tuhle rodinu by bylo nejlepší prostě zničit. Ale co pak? Ofi potřebuje slyšet, jak se to všechno stalo, jenže doma je ticho. Deadly silence. Přehluší ho už jen ELSE I snore, to je klub, nejlepší v Dánsku. Právě tady hraje DJka Ofi svůj final set. Jaké je správné BPM smutku? Kdo zůstane na její straně až do konce? Ofélie for fans only. Parental Advisory: Explicit content.

 

undefined
Zahajovací zkouška (@Alžběta Havelec Krhovjáková)

O autorovi Tomáši Rálišovi

 

Tomáš Ráliš je dramatik a režisér, který už jako student DAMU získal tři prestižní Ceny Evalda Schorma za své hry Sorex, 20/21 a Spotřeba druhu. V roce 2020 vyhrál s hrou Bezpečnostní pásy dramatickou soutěž Václav Havel Library Foundation, což mu zajistilo stipendijní pobyt v USA a stáž na newyorské Tisch School of the Arts. Po úspěchu absolventské režie Chladné dítě (Marius von Mayenburg, 2023) debutoval na profesionální scéně právě v Městských divadlech pražských inscenací Pan Polštář od Martina McDonagha. Tato hra je stále uváděna s velkým ohlasem v divadle Rokoko a byla nominována v sezóně 2023/24 na inscenaci roku v Cenách Divadelních novin.

undefined
Zahajovací zkouška (@Alžběta Havelec Krhovjáková)

Tomáš Ráliš získal také Cenu ministra školství, mládeže a tělovýchovy pro vynikající studenty a absolventy a v roce 2024 převzal Cenu divadelní kritiky v kategorii Talent roku 2023. Mezi jeho poslední práce patří inscenace Noční můry s čápem marabu v pražské MeetFactory a autorské Slučitelné díly v Klicperově divadle v Hradci Králové.

Od sezóny 2025/26 se Tomáš Ráliš stane kmenovým režisérem Městských divadel pražských.

undefined
Zahajovací zkouška (@Alžběta Havelec Krhovjáková)

Martin Hilský, jehož citace je uvedena v programu, píše: „Zásadní rozdíl mezi Hamletovou a Oféliinou promluvou o smrti spočívá v tom, že Oféliina řeč se rozpadá do útržků písní, připomínajících natrhané luční kvítí, je to řeč nesouvislá a rozpadlá, řeč, která již svou fragmentárností, chaotičností a disharmonií o šílenství nejen vypovídá, ale předvádí je na jevišti. Ofélie zviditelňuje své podvědomí, které se podobá ponuré, vířivé, nebezpečné vodě…

Tvůrčí tým a herci

 

✨ Režie: Tomáš Ráliš

✨ Dramaturgie: Simona Petrů

✨ Scéna: Jakub Peruth

✨ Kostýmy: Anna Havelková

✨ Hudba: Viah

✨ Projekce: Petr Vlček

✨ Hrají: Rosalie Malínská, Beáta Kaňoková, Tomáš Dalecký, Tomáš Pavelka, Aleš Bílík

Premiéra: 7. června 2025 v divadle Komedie

viah: nové album, které vás vezme na zvukovou cestu mezi přílivy a vzpomínkami

Číst další

loading