
Hlavním výrazovým prostředkem této komedie je pantomima – klasická umělecká forma, která kdysi patřila mezi mainstreamové hvězdy, ale dnes se ocitla na okraji. Pluto si klade za cíl přivést ji zpět do povědomí moderního publika s radostí, lehkostí a nečekaným humorem. Jak sám režisér Thomas Monckton poznamenal: Pluto je začínající filmové studio, které se s nadšením vrhá na konkurenční scénu motion capture – přestože jeho tvůrci nemají žádné odborné znalosti, žádnou intuici a rozhodně žádnou umělou inteligenci. Co ale mají, je neochvějná (a notně pomýlená) naděje a odhodlání.

Umění, technologie a lidská chybovost
Inscenace zkoumá napětí mezi dokonalou přesností umělé inteligence a lidskou chybovostí. Ptá se, kolik kontroly nad svým světem máme a kolik jí vlastně potřebujeme. Příběh o partě podivínů, kteří se chopí projektu, jimž zcela nerozumí, je jakýmsi komickým důkazem dnešní doby – kde každý má na vše názor, a to snad díky chytrým telefonům a internetu, jež nám často dávají falešný pocit, že všechno umíme.

Hvězdné obsazení a mezinárodní spolupráce
Pluto má na kontě nejen originální myšlenku, ale i skvělé herecké obsazení. Na scéně se představí legendární evropscí mimové Radim Vizváry a Trygve Wakenshaw spolu s dcerami dvou vynikajících českých mimů – Vandou Hybnerovou a Annou Polívkovou. Jak poznamenala Vanda Hybnerová, jde o setkání zcela odlišných osobností, které spolu doposud nespolupracovaly – a to je pro režiséra Thomase Moncktona velká výzva. Radim Vizváry dodává, že název Pluto není náhodný – stejně jako planeta, i toto „filmové studio“ může být zneuznané, protože se chopí parta lidí, kteří dělají něco, čemu úplně nerozumí. Je to ale zároveň metafora dnešní doby, kdy se lidé často pouštějí do všeho, aniž by se věnovali svému řemeslu naplno.

Kdo je Thomas Monckton?
Režisér Thomas „Thom“ Monckton pochází z Nového Zélandu a jeho tvorba se pohybuje na pomezí fyzického divadla, cirkusu a klauniády. Studoval na cirkusové škole CircoArts a na prestižní Mezinárodní škole Jacquesa Lecoqa v Paříži. Jeho inscenace jako The Pianist a Only Bones získaly mezinárodní uznání a odhalují jeho jedinečný přístup, kdy se z klauna může během okamžiku stát akrobat či mim. Jeho tvorba je plná humoru a sebeironie, což z něj činí jednoho z nejvýraznějších představitelů současného fyzického divadla.
