
Společná témata napříč časem a žánry
Podle Chalameta sdílí oba umělci varování před slepým následováním charismatických vůdců. „Nechci mluvit za Boba Dylana, protože je živý a má se fajn v Malibu, ale podle mého názoru je důležité dávat si pozor na ty, kdo se představují jako spasitelé,“ řekl herec. Přestože Dylan a Herbert pocházejí z odlišných koutů Ameriky – Dylan ze východního pobřeží a Herbert ze západního – jejich díla nesou společný politický a společenský odkaz: varování před osobnostmi, které slibují snadná řešení složitých problémů. V době, kdy se často setkáváme s charismatickými lídry slibujícími rychlá řešení, připomíná nám herec, že je třeba udržovat kritický postoj a chránit si vlastní myšlení.
Jednoduchý přístup k herectví a tvůrčí spolupráci
Chalamet také odhalil, že jeho příprava na práci před natáčením není nijak složitá. „Hledám jen skvělého režiséra, se kterým bych mohl tvořit. Ať už jde o projekty s Gretou Gerwig, Denisem Villeneuve nebo Luca Guadagnino, vždy je hlavní, aby postava byla už na papíře dobře definovaná,“ vysvětlil herec. Jeho filozofie je jednoduchá – nechat se unášet tvůrčím procesem a nebýt příliš „vědecký“ ve svém přístupu.
Hudba jako cesta k autentičnosti
Příprava na ztvárnění legendárního Boba Dylana nebyla jen o herectví, ale také o hudbě. Chalamet se sám naučil hrát na kytaru a během natáčení se ponořil do interpretace známé skladby „A Hard Rain’s Gonna Fall“. „Neměl jsem formální akademickou přípravu, ale spíš jsem "nasával" – sledoval jsem spoustu materiálu a hrál jsem den i noc během natáčení, ne proto, že by to byla povinnost, ale protože jsem chtěl co nejlépe ztvárnit Boba Dylana."
Závěrečné dojmy z Berlinale
Festival v Berlíně nebyl jen příležitostí představit A Complete Unknown, ale i prostorem pro hlubší zamyšlení nad uměleckou integritou a významem angažovanosti. Chalamet vyjádřil vděčnost za možnost pracovat s tak výjimečnými režiséry a poznamenal, že zkušenost natáčení, trvající pět a půl roku, byla pro něj opravdovým darem. „Možná už nikdy nebudu mít příležitost probrat něco takového – bylo to privilegium ztvárnit umělce, který změnil způsob, jakým svět vnímá hudbu a politiku,“ dodal.
