Ježíš je na Tinderu

Rodrigo García a s ním tři herci, kteří bezstarostně ignorují divadelní konvenci, kytarista, jehož nástroj vůbec nezní jako kytara, a inscenace s názvem, který odkazuje na všudypřítomnost Boží.

Rodrigo García je původem argentinský divadelní režisér, dramatik a scénograf, laureát Evropské divadelní ceny z roku 2010. Narodil se v roce 1964 v Buenos Aires. V roce 1986 se přestěhoval do Španělska, kde pracoval jako režisér a záhy založil vlastní divadelní společnost La Carniceria Teatro (Divadelní řeznictví). Pro jeho tvorbu je typický extrémní fyzický projev doprovázený myšlenkově radikálními texty útočícími na publikum a s ním i na celou hyperkorektní západní civilizaci.

Inscenace Ježíš je na Tinderu měla premiéru před necelým rokem v Madridu jako koprodukční projekt tamějšího Teatro de La Abadía a Městských divadel pražských. Také v tomto divadelním pojednání nad technologiemi a sociálními sítěmi se vrací Garcíovy charakteristické prvky: nezvyklé objekty například v podobě robotického psa, stylizovaná pohybová složka, výrazné textové plochy, komiksové projekce, živá hudba, jídlo. A samozřejmě kritický osten vůči současné společnosti. „Moje hry jsou útokem proti rutině. Netvrdím, že jsme díky nim lepší, ale snad rozšiřují náš vesmír a naši vnímavost,“ říká kontroverzní světový režisér. A dodává: „Snažím se být výrazný, ale nekřičet.“

Ředitel MDP Daniel Přibyl k této výjimečné koprodukci uvádí: „Jednou z osobností současného postmoderního divadla, kterou jsem si vždy přál představit českému publiku, je Rodrigo García. Na jevišti ukázal již ledacos: nechal umírat humry, ostříhat ženy nebo ničit kilogramy jídla na nahých lidských tělech. Pobouřil feministky, ochránce zvířat i křesťany. Toto představení není explicitně provokativní, jako byla ta předchozí. Je to Garcíova esej o naší civilizační pošetilosti, o triumfu triviality ve společnosti prostoupené technologiemi, interpretovaná třemi mladými herci, jedním hudebníkem a jedním robotickým psem. Představení je překvapivě abstraktní a poetické, přitom ale ve výpovědi razantní.“

„Garcíovo divadlo je místem, kde je s nadějí a silou deklarováno, že věci mohou být jinak.“ P. C. Húder

MAG#art2friends