Reportáž: London May 24

Two Strangers (carry a cake across New York), Criterion Theatre

Tahle muzikálová komedie stojí na dvou hercích, kterými jsou Sam Tutty a Dujonna Gift. Je to mile vtipná a výborně zahraná inscenace. Nadchla mě i skvělá scéna, složená z cestovních kufrů naskládaných na sebe. Kufry se postupně proměňují v různé rekvizity a prostory, v nichž se děj odehrává. Angličtina zde není složitá na pochopení, porozumět zvládne i začátečník.)

Jesus Christ Superstar, New Wimbledon Theatre (UK Tour)

Jesus Christ Superstar UK Tour letos jede ve výtečném obsazení. Ježíš v podání Iana McIntoshe je neskutečný, Getsemany jsou opravdu silným zážitkem. Nádherným hlasem ho doplňuje Hannah Richardson coby Máří Magdaléna, oproti tomu Jidáš v podání Shema Omari Jamese mi sem barvou hlasu úplně nezapadal. Více rockovější nádech měl understudy Luke Street, který hraje jednou za týden Jidáše (jinak Simona). Rozhodně ale stojí za to vidět oba. Kromě hlavních postav musím vyzdvihnout také taneční company – choreografie a jejich provedení jsou opravdu hodně povedené.

Moulin Rouge, Piccadilly Theatre

Tuhle klasiku plnou popových hitů v příběhu Moulin Rouge prostě v Londýně nemůžete vynechat. Celé divadlo je přetvořené do vizuální podoby Moulin Rouge, je to tak nádherná podívaná, že během představení ani nevíte, kam dřív koukat. Mimořádně intenzivní zážitek korunují perfektní výkony herců a tanečníků.

Mezi představeními můžete navštívit The Theatre Cafe Diner, kde vás obslouží tým talentovaných číšníků. Tvoří jej převážně studenti herectví/muzikálu, což se projevuje tím, že v práci zpívají, tančí a jsou připraveni vám zahrát oblíbená díla West Endu. A to buď na přání nebo jen tak, protože je to baví.)

MJ The Musical, Prince Edward Theatre

Životní příběh Michaela Jacksona je vyprávěn formou flashbacků během rozhovoru poskytovaném při přípravě turné Dangerous. MJ The Musical zaujme i ty, které šílenství kolem Michaela Jacksona dosud míjelo.  Herecké, pěvecké a taneční výkony všech MJ (malý, dospívající a dospělý MJ) jsou prvotřídní. V hlavní roli září především Myles Frost, který je celý život fanouškem MJ a do muzikálu byl obsazen na základě vlastního videa na YouTube, ale myslím, že ať už je obsazení jakékoliv, nebudete zklamaní. V den, kdy jsme se na představení vypravili my, onemocněla i alternace, takže narychlo přiletěl understudy z Ameriky. Sice jsme si kvůli tomu na představení počkali o půl hodiny déle, ale rozhodně to za to stálo.

The Choir of Man, Arts Theatre

Interaktivní představení je plné hitů od umělců jako jsou Queen, Sia, Adele, Katy Perry a dalších. Devět mužů zpívá, vypráví o přátelství a o životě. Je to vtipné, dojemné a rozhodně se nebudete nudit. Celé téma se ke konci velmi nenuceně opírá o prevenci sebevražd a psychických onemocnění jako takových a zdůrazňuje důležitost sociálního kontaktu.

Romeo & Julliet, Duke of York’ s Theatre

A na závěr Romeo & Julliet. Klasický příběh tak, jak ho všichni známe, ovšem s tím zásadním rozdílem, že tentokrát jej inscenoval Jamie Lloyd. Už při vstupu diváků do hlediště hraje hudba umocňující pocity z holé scény, které dominuje pouze nápis „Verona“. Nic víc, nic míň, a přesto už začínáte být nervózní, co se asi tak bude dít za pár minut. V případě Lloyda nepřekvapí, že chybí i rekvizity a dobové kostýmy. Herci velmi často jen stojí vedle sebe a odříkávají repliky, aniž by se na sebe podívali. Neudělají zdánlivě ani gesto navíc, aby naznačili, co se právě odehrává. Stačí jen výraz v obličeji a hlas. A vy máte husí kůži.

Určitým ozvláštněním je použití kamery, ale ani to není u Lloyda novinka. Herci hrají nejen na jevišti, ale také ve foyer, v zákulisí a na střeše divadla… Všude je doprovází kamera a diváci dění mimo jeviště sledují na plátně. Tom Holland jako Romeo je prostě dokonalý. Francesca Amewudah-Rivers je vynikající, trochu „drsná“ Julie, což ale k tomuto zpracování neskutečně sedí. Excelentní herecké výkony doplňuje Freema Agyeman – asi nejmladší chůva, kterou jsem zatím viděla.) Celé je to opravdu velmi zdařilý počin.

MAG#art2friends