Sága pokračuje – Denis Villeneuve o Duně

Příběh pokračujeme jen pár hodin po konci prvního filmu: Paul a Jessica uprostřed pouště s fremeny – se Stilgarem a Chani – kráčejí směrem k síči Tabr a snaží se najít úkryt. Začínáme přesně ve chvíli, kdy se je chystá přepadnout harkonnenská hlídka.

Tento film je o zapojení se Paula a jeho matky Jessicy do fremenské kultury, do fremenských kmenů. Během této doby se Paul a Chani do sebe zamilují a společně zahájí kampaň proti utlačovatelům, svým nepřátelům. Paul se přibližuje jedné ze svých nejhorších nočních můr, kterou je naplnění svého vlastního proroctví: svatá válka vedená v jeho jménu.

Je to poprvé v životě, kdy jsem jako režisér pracoval s hercem, který se měnil před kamerou, dospíval, vyvíjel se, poznával život. V prvním filmu se Timothée učil, jak si poradit v tak velké produkci a zároveň v hlavní roli. Byl jsem velmi hrdý na jeho silnou proměnu, kterou přinesl před kameru a jak v druhém filmu dokázal vytvořit vývoj Paula Atreida, která se z chlapce stává temnou figurou.“

Práce se Zendayou byla jedna z věcí, na kterou jsem se těšil, protože v prvním filmu jsem s ní měl jen pár natáčecích dnů. Takže jsem se těšil, že spolu strávíme mnohem více času, abychom se mohli ponořit hlouběji do postavy Chani. Zendaya je úžasná, ohromující, neuvěřitelná herečka, která dokáže vyjádřit široké spektrum emocí s velmi malým úsilím. Její herectví je velmi precizní.

Imperátor je ikonickou postavou příběhu filmu a já jsem chtěl herce, který by do této postavy vnesl hloubku a vnitřní chaos. Christopher Walken byl jediný, koho jsem měl na mysli, když jsem psal scénář, a naštěstí roli přijal. Upřímně přiznávám, že jsem se na začátku před ním až styděl! Je to velmi jedinečný, krásný a velkorysý umělec a opravdu rád jsem s ním spolupracoval.

O jízdě na písečném červu se čte úžasně: je to jedna nejvíc cool věcí v knize, že fremeni mají techniku, jak na červech jezdit a používat je jako způsob dopravy. Ale číst to je jedna věc – vidět to je něco jiného. Sám jsem si musel definovat a vymyslet techniku, jak se dostat na písečného červa, a pak jsem vysvětlil štábu, jak fremeni jezdí na červovi, protože jsem chtěl, aby to vypadalo co nejskutečněji.

Chtěl jsem točit pod skutečným slunečním světlem a na konstrukci, která by vypadala jako červ. Stálo to několik měsíců práce a spoustu pokusů a omylů, než to náš štáb pod dohledem Tanyi Lapointe natočil. Kdyby to bylo jen na mě, točil bych ještě teď! Ta scéna vyžadovala to hodně trpělivosti a bylo to celé velmi experimentální… nejsložitější sekvence, jakou jsem kdy dělal.

MAG#art2friends