
Peer Gynt je dramatem, jež je běžně spojováno s tématem lhaní a snílkovství. Dramatický text lze však vztáhnout také k mnohým životním výzvám generace dnešních dvacátníků – ať už jde o snahu o seberealizaci, či hledání lásky. Kromě výchozího textu se tvůrčí tým inspiroval myšlením filozofa Zygmunta Baumana, který se ve svých úvahách opakovaně zabýval tím, co vytváří identitu člověka, a zda je ji v dnešní „tekuté“ době možné ustálit.

„Příběh hlavního hrdiny čteme z pohledu naší žité zkušenosti. Máme pocit, že bychom měli dosáhnout něčeho velkého, ale zároveň nás okolí přesvědčuje, abychom nevystupovali z davu. Někdy si musíme přiznat, že existují cíle, které nejsou dosažitelné pro nás, ale pro jiné ano. Stejně jako postavy v Peeru Gyntovi se i my každou chvíli ocitáme na křižovatce. A v inscenaci hledáme naději, že existuje správná cesta,“ říká dramaturgyně Veronika Macková.
hrají: Vojtěch Franců, Iveta Hlubučková, Viktorie Hrachovcová, Elizabeth Kateřina McIntosh, Jan Roháč, Ján Madaras, Štěpán Gajdošík, Barbora Šošolíková, Pavla Nevyhoštěná, Michaela Krylová, Kristýna Zinková

Charakteristickým rysem původního dramatického textu je, že se odehrává v rozmanitých prostředích a časech, mezi realitou a fantazií. To začínajícím tvůrcům umožňuje hledat způsoby vyjádření tématu napříč různými inscenačními složkami i estetikami. Proto se do tvůrčího procesu zapojili studenti ze šesti kateder DAMU i z dalších dvou fakult Akademie múzických umění v Praze. Mezi hostující tvůrce patří choreografka z HAMU a zvukový designér z Katedry zvuku FAMU, inscenace byla z toho důvodu podpořena mezifakultním grantem AMU.
„Navázali jsme také spolupráci s umělci, kteří jsou již delší dobu v praxi. Jsou to hudební skladatel David Hlaváč a performer Andrej Lyga, který nám na workshopu představil práci s tvárnou hliněnou maskou. Z jednotlivých nápadů se pak v tvůrčím dialogu postupně skládá činoherní inscenace s autorskou hudbou, zpěvem i výraznou pohybovou složkou,“ uzavírá režisérka Jolanta Lipková.